Eindhovense Oratorium Vereniging

dinsdag, maart 19, 2024

Geert Broeksteeg, dirigent

Geert Broeksteeg is dirigent en artistiek leider van de Eindhovense Oratorium Vereniging. Eind 2015 zal hij 25 jaar als dirigent verbonden zijn aan deze vereniging. Het koor heeft onder zijn leiding een breed repertoire opgebouwd. Dit heeft geleid tot een groot aantal concerten waarin werken als de Johannes Passion, Messiah, Die Schöpfung, Paulus en diverse requiems werden uitgevoerd. Stemvorming en koorscholing zijn steeds terugkerende elementen in zijn repetities, soms wordt hij daarbij ondersteund door zangpedagogen. Met zijn vakmanschap en enthousiasme inspireert hij de leden om zich de koorpartijen eigen te maken.
Geert studeerde schoolmuziek en koordirectie aan het Arnhems Conservatorium van 1980 tot 1988. Als koordirigent heeft hij gestudeerd bij Joop Schets en Hans van den Hombergh. Na het behalen van zijn diploma Uitvoerend Musicus Koordirectie in 1988 heeft hij veel ervaring opgedaan bij diverse koren en ensembles.
Jarenlang dirigeerde hij het Arnhems Kamerkoor en was hij als hoofdvakdocent verbonden aan de Hogeschool Dirigenten Educatie te Gorinchem. Tot december 2008 was hij vaste dirigent van Vocaal Ensemble Phoenix uit Veldhoven.
Als schoolmusicus is hij sinds 1985 werkzaam aan het Sint-Joriscollege te Eindhoven. Op deze school is hij medeoprichter van het Kunst- en Cultuurproject. Dit is een project waarbij talentvolle kinderen op het gebied van muziek, dans, drama en beeldende vorming extra kansen krijgen. Sinds 2009 is hij in de schoolleiding werkzaam als teamleider van de bovenbouw Havo.
Klik hier voor meer informatie over Geert Broeksteeg.

RobRob van Heck, pianist

Rob van Heck is pianist bij de EOV sinds 2009.
Rob is geboren in 1962, studeerde aan het Maastrichts Conservatorium bij Frederic Meinders. Hier behaalde hij met onderscheiding zijn diploma docerend musicus. Daarna behaalde hij het diploma uitvoerend musicus en aantekening kamermuziek. Solistisch heeft hij opgetreden met verschillende Nederlandse Symphony orkesten in werken van o.a. Chopin, Beethoven, Gershwin en Mendelssohn.
Rob van Heck is vooral actief binnen de kamermuziek. Hij speelt in diverse ensembles en duo’s, o.a. met zijn echtgenote violiste Ruth Walpot en met cellist Paul Uyterlinde. Met de Zweedse violist Jan Stigmer heeft hij de afgelopen jaren een aantal buitenlandse tournees gemaakt, waaronder een aantal naar China en Zweden.

Besloten deel website

Uitsluitend toegankelijk voor leden van het koor.