• Welkom ...

op de website van de Eindhovense Oratorium Vereniging.
    Ontdek in beeld, woord en geluid alles over ons koor.
    Klik hier voor details van het komende concert !

Kijk hier voor de EOV ledenwervings flyer.

Concert agenda

Een overzicht van komende concerten treft u hier aan.

Geert Broeksteeg

Geert Broeksteeg is dirigent en artistiek leider van de Eindhovense Oratorium Vereniging.

Geert studeerde schoolmuziek en koordirectie aan het Arnhems Conservatorium van 1980 tot 1988. Als koordirigent heeft hij gestudeerd bij Joop Schets en Hans van den Hombergh. Na het behalen van zijn diploma Uitvoerend Musicus Koordirectie in 1988 heeft hij ervaring opgedaan bij diverse koren en ensembles.

Sinds 1990 is hij als dirigent verbonden aan de EOV. Koorscholing, stemvorming, verjonging en een breed repertoire staan bij hem hoog in het vaandel. Dit heeft geleid tot een groot aantal concerten waarin werken als de Johannes Passion, Messiah, Die Schöpfung en diverse requiems werden uitgevoerd. Zijn vakmanschap en enthousiasme inspireren de leden die iedere repetitie hard werken om zich de koorpartij eigen te maken.

Geert Broeksteeg wordt ook veel gevraagd als repetitor bij diverse dirigenten. Tevens neemt hij regelmatig als jurylid deel aan concoursen en festivals. In 1991 schreef hij een spreekkoor van ruim 30 minuten voor het Nederlands Slaapkamerkoor, waarvan hij projectdirigent was.

Als schoolmusicus geeft hij sinds 1985 muzieklessen aan het Pleincollege Sint-Joris te Eindhoven. Op deze school is hij medeoprichter van het Look-project. Dit is een project waarbij talentvolle kinderen op het gebied van muziek, dans, drama en beeldende vorming extra kansen krijgen. De laatste jaren wordt dit vormgegeven middels een Kunst en Cultuurklas.

Geert is als hoofdvakdocent verbonden aan de Hogeschool Dirigenten Educatie te Gorinchem, waarvan zijn voormalig hoofdvakdocent Joop Schets directeur is.

Naast dirigent van de EOV, is Geert sinds januari 2002 vaste dirigent van Vocaal Ensemble Phoenix uit Veldhoven. In de eerste 5 jaren van het bestaan van dit koor is Geert al lid geweest van dit koor als pianist. In 2003 vierde het ensemble het 25-jarig jubileum. Dit werd onder andere vorm gegeven door een jubileumconcert en het uitbrengen van een CD. De afgelopen jaren heeft Geert met dit koor al diverse keren een Argentijns concert verzorgd, waarin met een Argentijns combo onder andere de 'Missa Criolla' werd uitgevoerd. Het Vocaal Ensemble Phoenix heeft een zeer breed repertoire opgebouwd; een veelzijdigheid aan geestelijke en wereldlijke muziek door de eeuwen heen, maar ook spirituals, spreekkoren, jazzmuziek en musicalsongs. Het ensemble heeft in het verleden al diverse prijzen in de wacht gesleept.